Проблеми заробітчанства У місті Івано-Франківську, в монастирі місійного згромадження Святого Апостола Андрія УГКЦ, відбулася духовна мігрантська порадня на тему: "Творення живої Церкви: кожен християнин є носієм віри". Духовну зустріч, присвячену місіонерству - поборництву, проповідництву чи апостольству віри як духівників, так і мирян, організувала Реферантура у справах мігрантів Івано-Франківської архієпархії УГКЦ, яку очолює генеральний настоятель монастиря о. Йосафат Мощич, у співпраці із спільнотою колишніх заробітчан Італії "Пієта" міста Івано-Франківська при МХЦ Св. Дона Боска УГКЦ.
Традиційно упродовж року - щодругої неділі кожного
місяця, духовні мігрантські порадні, запроваджені Пасторально-місійним відділом
УГКЦ у всіх єпархіях, відбуваються в
Івано-Франківську у Молодіжному християнському центрі ім. Св. Дона Боско УГКЦ: у форматі духовних наук священиків, розважань
у часі прощ про наслідки сучасного заробітчанства та роль церкви і кожного
християнина у реінтеграції колишніх мігрантів в суспільне життя, консультацій
спеціалістів про психологічні аспекти
адаптації колишніх заробітчан тощо. Під час зустрічі у монастирі місійного
згромадження Св. Апостола Андрія УГКЦ йшлося
про християнське місіонерство, носіями якого благословлені бути не тільки
душпастирі, але й миряни.
- Церква, - наголосив у духовній науці о. Йосафат
МОЩИЧ,- після другого Ватиканського собору ще п’ятдесят років тому змінила свою
модель. І визначається нині як народ Божий, зібраний воєдино Отцем, Сином
і Духом Святим. Тобто і духовенство, і миряни є народом Божим, відкупленим
Ісусом Христом, і мають певну частку служіння, чи народну місію. Всі охрещені -
благословлені на місію. Це є обов’язком всіх практикуючих християн. Звісно,
мирянин не може провадити душпастирські служіння, але може провадити біблійну
катехизацію чи, наприклад, давати свідчення віри і т.д. І зобов’зання наші
починаються з часу хрещення. Такі свідчення віри інколи сильніші, ніж проповіді
священиків. Треба осмислити обітниці, які дали за нас хресні батьки під час
святої Тайни хрещення. Ми хрестилися в Ісуса Христа, тобто в Його смерть і
воскресіння. В смерть - до старого і гріховного життя, до служіння гріху, а в
воскресіння - до нового дару життя у вірі. Платою за гріхи є смерть - фізична і
духовна. А кожен, хто вірує в Ісуса Христа, матиме життя вічне. Бо справжня
смерть – жити для себе, а справжнє життя – жити для Бога. Добрі діяння, добрі
плоди – це вже наслідок віри. Христос своєю смертю відкупив наші гріхи, осібно
кожного з нас. І це є даром спасіння для нас. Хибно думати, що його треба
заслужити, заробити чи навіть купити. Дар спасіння лише можна або прийняти, або
не прийняти. Засвідчити свою віру у Христа – це найбільш сильне діяння, яке
може бути у місіонерстві християнина-мирянина.
…У спілкуванні з о.Антонієм Павчуком, який свого
часу упродовж дев’яти років провадив місійне душпастирське служіння для
українців греко-католиків Португалії та Італії, учасники духовної порадні
сприйняли добру науку розуміння, що сучасне українське заробітчанство і його
наслідки торкаються кожного. І того, хто був чи є мігрантом, і того, хто ним не
був. Тому що бути живим для Бога – це
бути живим для свого ближнього, тобто не стати літеплим до тягара гірких плодів
новітнього українського рабства.
Ігор ЛАЗОРИШИН.
На світлинах: 1. Учасники мігрантської порадні з духовними наставниками: у центрі
о.Антоній Павчук (сидить) та о.Йосафат Мощич.2.
Під час спілкування у духовній
порадні.
|