Головна | | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Слава Ісусу Христу! Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | Слава Ісусу Христу! Вітаємо Вас,Гість | RSS

Путівник сайту
Міні-вісточки
Наша історія
Друзі пропонують
Наша статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вітаємо нового користувача Микола
Головна » 2013 » Грудень » 31 » РОЗВАЖАННЯ НАД СВЯТИМ ПИСЬМОМ
15:12
РОЗВАЖАННЯ НАД СВЯТИМ ПИСЬМОМ
Розважання над Святим Письмом

"Не молімося як фарисей, браття…”(стихира Вечірні неділі митаря і фарисея).

Великий піст… Як важко і довго… Для чого він??? Недавно ми святкували події Христового Народження і Хрещення, а вже сьогодні Церква нас готує до Великого посту, в часі якого ми роздумуватимемо над Христовими Страстями і смертю. Мабуть, цей піст має велике значення, бо до нього готуємося п’ять неділь і має він назву "Великий”.

Тому розпочнемо мандрівку нашої підготовки до Чотиридесятниці. Минулої неділі ми бачили митаря Закхея та Ісуса, Який прощає. Божа Любов і мій гріх… Ця Євангельська розповідь дещо нагадує притчу про блудного сина. Ісус як і люблячий батько, шукає і чекає грішника. Але щоб отримати прощення треба прийти і подивитися на Обличчя Боже, тобто пізнати Господа. І Закхей виліз на дерево – образно вийшов зі свого гріховного стану і побачив Христа, Свого Люблячого Бога. А Ісус, побачивши ініціативу митаря, – простив йому гріхи. Отже, Бог завжди на нас чекає і нас шукає, а від нас залежить прийняти Божу Любов і Його Волю.

Сьогодні бачимо двох чоловіків у храмі: митаря і фарисея. У чому різниця між цими людьми? Я зараз напишу свою версію і роздуми. Але вимагаю, щоб кожен роздумав над тим, хто ми є: фарисей чи митар??? І яка різниця між цими людьми. Отож, почнемо із фарисея. Фарисеї – юдейська секта, котра крім Закону Мойсея визнавала також і усне передання. Вони були надзвичайно побожними людьми, дотримувалися з точністю до міліметра Тори, або й інколи перевершували Заповідь Божу. Христос неодноразово картав їх за надмірну релігійність. І тут бачимо, що фарисей хвалиться перед Богом, тобто робить себе вищим або рівним Господеві. Замість того, щоб каятися, він величається собою. Для чого тоді йому Бог??? Божа Любов? Боже прощення? Адже він "праведний”,"святий”. Інколи ми також осуджуємо ближнього. Запитаймо себе: Господи, хто я? Фарисей? Якщо так, то Ісусе, Сину Божий, допоможи мені встати з цього гріха.

Митар. Ці люди були в очах юдеїв поганими людьми. Адже збирали мито на потреби окупаційної Римської імперії. Але Євангельський митар є інший. Він стоїть і не сміє звести очей до Неба через свою гріховність. І тут не йдеться про те, що митар був більш чи менш грішнижих й за фарисея. Христос нам показує дещо глибоке: свята людина завжди вважає себе грішнішою і гіршою за всіх людей!!! Тому митар кричить і просить:"Боже, милостивий будь мені, грішному”. Митар не осуджує, ніким не погорджує, а кається, молиться. Нині і ввесь період Великого посту нам требі боротися з гріхом гордості, марнославства, егоїзму, бо піст – це примирення з Богом і ближнім. Піст – це час покаяння і покути. АМІНЬ.

Проповідь підготував брат Андрій Василиків

Христос рождається!

Дорогі в Христі!

Євангелист Лука оповідає нам подію про те як Ісус входить до дому одного митаря – за думками багатьох ізраїльтян найбільшого грішника – та розділяє із ним трапезу. Свій вчинок Спаситель пояснив словами: «… бо й він син Авраамів» (Лк. 19.9). Тим сином є Закхей. На той час він був впливовою людиною та займав важливу й прибуткову посаду начальника митниці. Коли він дізнався, що в його місто Єрихон має прийти Ісус, то незважаючи на думки людей вилазить на дерево, щоб побачити Месію. Напевно  він і подумати не смів про те, що Ісус забажає ввійти в його дім та розділити з ним трапезу. Як знаємо після цієї зустрічі Закхей вирішує змінити спосіб свого життя.

Цією неділею, яка називається неділя про Закхея, розпочинається підготовка до Святої Великої Богом благословенної Чотиридесятниці, тобто великого посту. Важливість підготовки розуміє кожний спортсмен, оскільки без неї неможливо брати участь у будь-яких змаганнях. Подібно і в духовному житті першим кроком підготовки  до Великого Посту є бажання зустрітися з Христом.

Безсумнівно, що місцем зустрічі Бога і людини є храм. Тому перше запитання, яке слід собі поставити – коли маю можливість, то чи маю я бажання прийти до храму кожного разу коли в ньому служиться богослужіння. Чи не придумую собі найрізноманітніші причини, щоб не бути в храмі? Для людини важливо бути в храмі, оскільки там вона чи не найбільше може наповнити себе Богом та тим, що походить від Бога – любов, мир,надія, радість… Відповідно якщо людське серце наповнене Богом і тим, що Боже, то на все інше, що ним не є просто не знайдеться місця.

Сьогоднішнє євангеліє веде нас до думки, що храм не є єдиним місцем зустрічі Бога і людини. Ми можемо назвати ще принаймі два такі місця – власний дім та вулиця. Чому власний дім? Бо саме в ньому людина розпочинає і завершує день молитвою, читає Біблію, життя святих… а це все є зустріччю людини і Бога. На вулиці людину очікують різні життєві обставини в яких  вона також покликана побачити люблячого Бога. Також на вулиці її чекає можливість зустрічі з Христом в образі всіх бідних та потребуючих.

На завершення сьогоднішня неділя пропонує нам побачити, що таке бажання зустрічі з Христом, бажання бути близько Ісуса веде до покаяння, яке є повною зміною вектора нашого життя. Тому хай у Тройці єдиний Господь благословить нас розпочати підготовку до Великого посту, до часу сприятливго для нашого покаяння.

Отець Антон Борис

 Євангеліє від Матея 1, 1-25.

ПРО РОДОВІД ІСУСА ХРИСТА

Деколи ми слухаємо це читання якось нетерпеливо: в чому смисл цього списку? Навіть вчені, які вивчали Старий Завіт, не завжди можуть сказати хто саме криється за тим чи іншим іменем.

Коли ми читаємо ці імена, багато з них нам відомі, бо це імена людей великого духу, які донині вражають нас своєю святістю.

Проте чимало серед них людей важкої долі: Роав – блудниця, Версавія – колишня дружина Урії, яку силою взяв Давид, Рута – чужоземка… В цьому родоводі святість і гріх так тісно переплетені, що не може не вразити, як Син Божий прийняв на себе людську природу, сплетену стількома руками,  чистими і заплямленими, і не тільки руками, але й умами та серцями.

Всі вони, перелічені тут, такі слабкі й настільки відрізняються від подвижників духу, яких надавало нинішнє Послання, також були частиною народу, який полюбив обітницю й жив надією на неї, кожен за своєю силою й неміччю.

Одне з імен, яким Старий Завіт називає Бога, є «пожираюче полум’я» (Вих. 24,17), але це не руйнівне полум’я, це полум’я, здатне прийняти в себе все і все перетворити у вогонь: чистий, блискучий, не осквернений. Вогонь «живиться» як дорогоцінним деревом, так і обрізками. Коли «пожива» в нього вкинута – вона ним прийнята й перемінена. У цьому наша велика надія. Ми можемо прийти до Бога як Роав, Версавія, Давид, Соломон, Манасія, як усі люди, про яких згадує нинішнє Євангеліє. Великою була їхня гріховність, а ще більшими були їхні розкаяння та вірність: вони повірили, що Бог своєї обітниці не порушить і тому варто жити ради неї, зараз вона збудеться, чи через кілька поколінь.

Одного разу обітниця сповнилася: Бог прийшов, Він – Емануїл, «Бог посеред нас», «з нами БОГ». Бог прийшов і Його ім’я Ісус – означає «Господь спасає», отже обітницю виконано.

Задумаймося на мить, про ті століття, коли люди жили очікуванням, але так ніколи і не побачили сповнення своїх надій. Та яку віру вони зберегли! З якою мужністю стояли перед небезпеками, готові, якщо треба, померти, але не зрадити своєї віри!

Ми живемо в час, коли обітниця сповнена. Ця обітниця – Христос. До нас прийшло вічне життя. І де ми? Якою є наша віра в Бога та в інші обіцянки, які Він дав нам? Невже ми не спроможні вподібнитися бодай до найслабшого з людей Старого Завіту? Вони жили обітницею – ми живемо в час, коли вона виконана, очікуємо лише її повноти, тобто славного приходу Господа, Божої перемоги, яка є нашим вічним життям і спасінням. В цьому все наше натхнення, мужність і надія. Скільки радості ми могли б і мали б внести в життя, бо ми – народ Божий! Але народ такого Бога, який вже посеред нас. Він – Один із нас, якщо тільки ми – Його. Амінь.

(за книгою А. Сурожського «Труды»)

РОЗВАЖАННЯ ПОПЕРЕДНІХ НЕДІЛЬ:  

Євангеліє Луки 13, 10-17            Апостол до Ефесян 6, 10-17

 Останній раз (третій з черги) з Євангелії від Луки описується, як Ісус входить до синагоги. Христос, щоправда, навчатиме й далі, проте дорога до синагоги для нього буде закрита. Причина – милосердя Ісуса до потребуючих людей, яке не могло "проковтнути” ті, хто виконання третьої Божої заповіді – "святий день святкувати” – розуміли якось особливо дивно й відокремлено від реального життя. 

Боже співчуття й милосердя є завжди доступними, тільки інколи ми більше хвилюємося за інші речі, ніж допомога людям. Справді, часом поводимося з рештою створінь краще, ніж чинимо стосовно тих, хто є створений на образ і подобу Божу. Як страшно та довго через гріхопадіння здеградована людина спокійно принижує інших тільки тому, що фізично сильніша, належить до іншої статі, суспільного стану чи раси.

Сьогодні дуже багато людей, увесь світ, потребує від нас, християн, проголошення Євангелії миру, милосердя та любові. Кожного разу, виходячи "у мирі” Христовому після недільної Літургії, просімо Спасителя за всіх тих, які "не можуть випростатися”(Лк. 13, 11), зранених, стражденних, самотніх. Ці люди мають відчути, що всі святі дні (неділі й інші празники), які ми проводимо в наших сучасних синагогах-церквах, служать тільки для того, щоб ми сповнювалися Божого Слова та Його Любові, відтак Господь, освячуючи нас, через нас, служить сучасному світові. Особливо в часі завершення Різдвяного посту пам’ятаймо, що Народжений Спаситель чекає нас у наших скривджених і немічних братах і сестрах, бо "усе, що ви зробили одному з моїх братів найменших – ви мені зробили”(Мт. 25, 40). Тому миру і злагоди бажаю всім нам, щоб із чистими серцями зустріти Дитя Ісуса. АМІНЬ.

о. Юрій Щурко, доктор біблійних наук, викладач Українського Католицького Університету

Послання апостола Павла до Ефесян 5:9-19 Євангелія від Луки 12:16-21

Непорочного Зачаття Діви Марії 

Послання апостола Павла до Галатів 4:22-31  Євангелія від Луки 8:16-21

Марія завжди супроводжує нас і підтримує нас на шляху до Різдва, - сказав Папа Франциск. На думку понтифіка, Бог вибрав Діву вже від віків, щоб Вона стала Матір’ю Сина Божого. З огляду на це материнство, Богородиця була збережена від первородного гріха. Вірність Божій Любові та Обітниці було для Марії дуже важливим, але це не було легко. Вже у Благовіщенні, коли Вона почула голос Божого посланця, то побачила Свою мізерність перед Обличчям Божим. Але смиренно відповіла Богові:" Ось я Господня слугиня: нехай зо мною станеться по твоєму слову!” Таємниця цієї Діви з Назарету, що перебуває у Божому серці, - зауважив святіший отець, - не є нам чужою. Адже це не так, ніби Вона перебуває там, а ми тут. Ні, ми пов’язані. Бог, у дійсності, зупиняє свій погляд на кожній людині, Він знає кожного по-імені та прізвищу. Його погляд Любові звернений на кожного з нас. У цьому контексті Папа Франциск пригадав слова апостола Павла з послання до Ефесян, що Бог "вибрав нас ще перед створенням святу, щоб ми були святі і непорочні”. І це – задум Любові, який Бог відновлює щоразу, коли приступаємо до Нього, особливо – у Святих Таїнствах.

Отож сьогодні, споглядаючи на нашу прекрасну Непорочну Матір, розпізнаваймо також наше справжнє призначення, наше найглибше покликання: бути любленими, бути переміненими любов’ю, бути переміненими Божою Любов’ю. Все це ми зможемо зробити, коли звернемо свій погляд на Божу і нашу Матір, ввіряючись Її проводу. І тоді все в нашому житті буде на своєму місці: матеріальне буде нашим засобом для проживання, а духовні скарби будемо здобувати для Небесної Батьківщини. АМІНЬ.

Проповідь підготував брат Андрій Василиків

Послання апостола Павла до Ефесян 4:1-6       Євангеліє Луки 10:25-37                                              

 Українське суспільство зараз переживає важкі часи. Але, разом з тим, нам не потрібно забувати, що Бог з нами. Його Любов і Провидіння супроводжують нас завжди. Також, ніхто нам не подарує вільної України, якщо ми самі не будемо працювати. Бо, як сказав Блаженнійший Любомир, "працюй так, якби все залежало від тебе, а молися до Господа, якби все залежало від Нього”. Тому, щоб не було розчарувань, як після Помаранчевої революції, з Божою допомогою нам слід надіятися на Боже Милосердя і на себе, а не лише на політиків. 

Наше суспільство подібне на Євангельського чоловіка, якого побили війни, геноцид, сини власного народу, які зрадили і зраджують нас. І лежимо на окраїні: втомлені, переслідувані за істину і свободу. Хто нас підніме? Кому ми потрібні? Але, є Щось надзвичайне. А, точніше, Хтось, Хто нас Любить відвічною ЛЮБОВ’Ю. Дві тисячі років тому прийшов на землю Месія. Прийшов, щоб зцілити хворе людство, помастивши наші рани Своєю дорогоцінною Кров’ю та олією Благодаті. І тому кожного дня заохочую всіх, головно в часі Різдвяного посту і революційних подій, приступати до Престолу Благодаті і кричати: Ісусе, Боже наш, зціли мене і мій український народ, допоможи нам. 

Хочу також розважити ще над одним: над особами священика і левіта. Як би парадоксально це не звучало, але з точки зору Старого Завіту, вони були праві. Бо Закон Мойсея забороняв торкатися до мертвих людей або напівживих, та ще й у крові. Все добре. Але це не підходить Новому Завітові. Ісус каже, що Він є присутній у кожній людині. У часі посту, підготовки до Різдва Христового, навчімося бачити Ісуса в кожній людині. В День Різдва Господь приходить до нас в образі Дитини. І тоді не всі Його прийняли. Сьогодні Ісус приходить до у вбогому, у сироті, у наших рідних. Ми скажемо: Боже, я із нетерпінням чекаю твого народження. А Ісус тихо і лагідно приходить, народжується в наших ближніх і просить допомоги…Тому просімо Діву Марію, щоб навчила нас лагідності і відкрила наші духовні очі. В лоні Марії Ісус виховувався, це Вона навчила Його смирення, тому молімося і Різдво для нас тоді буде не лише святом подарунків та смачних страв, а буде для нас святом кожного дня, де Сам Ісус Христос приходить до нас у Таїнстві Євхаристії та і образі наших братів і сестер. АМІНЬ.

Проповідь підготував брат Андрій Василиків

Послання апостола Павла до Ефесян 2:14-22     Євангелія Луки 8:41-56

Кожної неділя Церква подає нам для роздумів уривки із Святого Письма, щоб зміцнити нашу віру і надію до Бога. Людина XXI ст. є самотня і християнські цінності для неї є неприйнятні. І тому цей сум і депресію ми можемо відігнати зі свого серця лише тоді, коли прийдемо і побачимо Ісуса, як це зробили перші учні. А як побачити Ісуса? Сьогодні апостол Павло називає нас, християн, друзями святих, ми є святими людьми. А наша святість – це Воля Божа. Лише свята людина може бачити Христа в кожній людині і життєвій ситуації. Адже Ісус Христос є той самий навіки. Дві тисячі років тому Ісус зцілив кровоточиву і воскресив дочку Яіра, а сьогодні, тепер, Він зціляє, воскрешає померлих, заспокоює, Любить кожну людину.

Тема воскресіння для єврейського народу не була чужою. За молитвою пророків Старого Завіту Іллі та Єлисея, мертві вставали. Але тут бачимо деяку відмінність: Ісус Христос воскрешає не як звичайна людина, а як Повновладний Бог і Господь творіння. Звичайно, що Ісус міг зцілити дівчину, коли вона була ще живою. Але щоб учні і люди більше увірували в Нього, Ісус чекав смерті дівчини. Крім того, великого подиву заслуговує жінка, яка хворіла на кровотечу. Вона не знала Ісуса особисто, але її віра спасла і жінка стала здоровою.

Берімо приклад з Яіра та кровоточивої жінки, які своєю вірою врятували життя собі та рідним людям. В часі Різдвяного посту Церква готує нас до зустрічі із Новонародженим Спасителем світу. Не марнуймо часу, адже він такий дорогий.. За один день ми можемо зробити дуже багато милосердя для Ісуса. І в день Різдва Христового принесімо до ніг Дитяти скарби наших чеснот і ЛЮБОВ, без якої ми нічого не зможемо. АМІНЬ

Проповідь підготував брат Андрій Василиків

Неділя Послання до Ефесян 2, 4-10  Євангеліє від Луки 8, 26-39

Свята Введення в Храм Діви Марії  Послання до Євреїв 9, 1-7

Євангеліє від Луки 10, 38-42;11, 27-28

Ось уже 23 неділя по П’ятидесятниці. Швидко пройшов час, добігає кінця рік… Щиро вдячний за можливість поділитися в Святому Дусі над Євангельськими роздумами. Сьогодні хочу розважити над трьома подіями, які Церква нам подає, а саме:

- недільна розповідь про зцілення біснуватого;

- про Різдвяний піст або Пилипівку.

- празник Введення у Храм Пресвятої Богородиці;

Із приходом Месії на світ, історія людства змінилася кардинально. Адже Ісус не тільки проповідував Слово Боже, але й творив знаки (чуда): "Ніколи чоловік не говорив так, як цей чоловік говорить” (Єв. Івана 7, 46). Так відповіли слуги до фарисеїв, коли останні хотіли схопити Христа. Отже, людина не змогла самостійно вийти із цього замкнутого кола гріха. Але Ісус як Бог все може: воскрешає померлих, зціляє хворих, прощає гріхи, а сьогодні в Євангелії виганяє демонів.

Бачимо, як гріх спотворює Образ Божий в людині. Бо цього біснуватого всі боялися і не хотіли його бачити. А після зцілення він смиренно сидить біля ніг Бога і молиться, не боїться Ісуса. Натомість Єва чула відлуння ходи тих самих ніг, коли Бог ходив у раю, і вони з Адамом ховалися зі страху. Так само і жителі Геразинського краю боялися і просили Христа вийти із їхньої землі. Крім вигнання бісів, Ісус робить ще одне чудо: відсилає цього чоловіка йти і проповідувати, що Бог йому зробив, тобто Ісус покликає чоловіка бути апостолом. А Євангелист Лука нам показує, що Ісус є Бог, Який любить людину і шукає її, щоб зцілити від гріха (Єв. Луки, 8, 39).

Церква літургійно відтворює прихід Спасителя у пості, який називається Пилипівкою, оскільки починається після свята апостола Пилипа. Читання зі Святого Євангелія в цей день сповнене надії на спасіння ( Єв. Івана 1, 43-51). Пилип запрошує Натанаїла ближче пізнати Ісуса з Назарету. Однак Натанаїл має упередження: "Що доброго може бути з Назарету?” На це Пилип відповідає: "Прийди та подивися”(Єв. Івана 1, 45-46). Упередження Натанаїла розвіюються при зустрічі з Христом. Звідси завдання для кожного християнина – ближче "прийти і подивитися”, тобто наблизитися до Христа, щоб пізнати Його (особливо в часі Різдвяного посту).

Очікування Месії та наближення до Нього звершується в особі Діви Марії з Назарету. Її перед віками обрав Господь. Марія, яка, згідно з Переданням, ще малою дитиною була введена в храм, духовно зростала до "слугині Господньої”. Бог поступово готував Марію стати лоном, ковчегом, храмом, вмістилищем для невмістимого Бога. Марія стала "наметом”, в якому оселилося в повноті часів Слово: "Слово стало тілом, і оселилося між нами”(Єв. Івана 1, 14). Святкуючи Введення Богородиці у храм, християни покликані за її прикладом дозволити Господу підготувати себе, щоб гідно прийняти воплоченого Бога в "намети” своїх сердець. Це і є основна мета Різдвяного посту. Тому щиро бажаю нам усім Богом благословенної Пилипівки, щоб ми в радості, в Любові і Святому Дусі дочекали народження Спасителя. Крім того, заохочую всіх приступити в часі посту до Таїнств Сповіді і Євхаристії, більше часу присвячувати на молитву і діла милосердя,щоденного читання Святого Письма і розважати над ним, бо Ісусові непотрібні багаті столи, вишукані страви, а наше чисте серце. АМІНЬ.

Підготував брат Андрій Василиків

А також використані джерела із Катехизму УГКЦ "Христос – наша Пасха”.

Євангеліє від Луки 16, 19-31

Кожне слово сказане про багача розповідає про розкоші, в яких він жив. Одягався в дорогу одіж, щодня бенкетував. Слід сказати, що на той час їли руками і витирали їх хлібом, який згодом викидали. Та й того, як зауважує євангелист Лука, ніхто не давав Лазареві.

Лазар – це ім’я, яке означає: Бог – моя опора та допомога. Він був вбогою людиною і настільки слабкою, що не міг відігнати собак, які лизали струпи та його рани.

Після смерті ситуація змінюється: Лазар на лоні Авраама, а багач опинився в аді. Проте виникає запитання: чому багач попав в ад?  Адже він його не прогнав від брами власного дому, не був до нього особливо жорстоким… То в чому його гріх? Господь сказав до пророка Єзикиїла: «Дивись добре і слухай твоїми вухами» (Єз.40.4). Отож гріх багача в тому, що він спокійно дивився на біду і страждання Лазаря. Він, бачачи потребу іншої людини, просто йшов далі. Багач согрішив не тим, що зробив щось поганого, а тим, що міг зробити добро і не зробив його.

Тому і ми не проходімо повз людей, які сидять в дивній позі на автобусних зупинках, які чомусь присіли на тротуар чи коло дерева. Не робімо поспішних висновків, адже краще помилитися в любові та милосерді, ніж в строгості та осуді.

Проповідь отця Антона Бориса

Переглядів: 1629 | Додав(ла): Оксана | Рейтинг: 4.8/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Грудень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Пошук
Прочанські вітання
[11.06.2024]
Паломницькі вітання пані Лесі Івасиків (0)
[09.06.2024]
Вітання для Люби Саприки з Дрогобича (0)
[08.06.2024]
Паломницькі вітання отцю Євгену Макогону (0)
Нові статті
[31.01.2022]
Чомусь мені все так здається... (0)
[27.01.2022]
Збірка заробітчанської поезії "Журавлині ключі" (0)
Свідчення
[07.09.2022][Враження]
Пісня "Ти моя Мати, Царице Небесна" (0)
[05.10.2021][Враження]
Відстані не мають значення, коли там мене чекають... (0)
[23.12.2019][Подяка]
Будьмо "скорі до слухання, повільні до говорення,  непоквапні до гніву" (0)
Друзі сайту


Копіюючи інформацію з сайту, робіть посилання на неї. © 2024