У той час, коли понад два місяці непорушно
стоїть і не поступається у своєму волевиявленні столичний Євромайдан, а його найбільш
активна правиця на вулиці Грушевського героїчно гартується у протистоянні
владному режимові, у дні вияву громадянської позиції під стінами
облдержадміністрації в івано-Франківську значна частина прикарпатців чинить ще
один вияв спротиву, який я би образно означив «тихим». Люди намагаються
ігнорувати ті торгові мережі, які безпосередньо чи дотично пов’язані з
власниками-«регіоналами», бо їм не байдуже навіть те, що споживатиме їх родина
і чим наповнять сумки для підтримки подвижників на місцевих барикадах.
Очевидно, що у думках пересічних галичан і громадянській спільноті вже проросло
усвідомлення того, що гроші, за звичкою підсвідомо потрачені навіть на буденні
потреби в таких магазинах, згодом можуть кожному «відригнутися» гірким
присмаком рабства, причепуреним обгорткою незалежності.
Тож наші
спостереження дають привід констатувати, що «територія несприйняття» через
бойкот продукції «регіонального» бізнесу на Прикарпатті розширюється.
Ціна і якість — не на часі
Заклики-звернення
чільників Комітету спротиву на вічі до бойкоту продукції бізнесу «регіоналів»
та періодичні акції громадських активістів івано-Франківська спільно з
депутатами міськради під гаслами «Бойкот Партії регіонів» та «Не годуй банду!»,
вочевидь, починають давати зримі результати. Люди вже не лише слухають, а й
своїми щоденними буденними діями чинять «по-євромайданівськи». Зокрема,
відвідуючи торгові заклади з продуктами харчування. і у багатьох випадках не
ціна і не якість керують смаками покупців, а інформація про виробника стає пріоритетною.
«Будьте
люб’язні, запропонуйте мені коробку цукерок десь за двадцять гривень. Але
подивіться, щоб були «Світоч» або «Рошен», — чую розмову чоловіка з продавцем у
магазині на вулиці івана-Павла II в івано-Франківську. «Я вже не ходжу в
«Родинну ковбаску» за м’ясним, хоч і близенько було, і завжди свіженьке
завозили. Хоч якось допоможу Євромайдану», — каже знайома жінка, яку часто
зустрічав у магазині на вулиці Коновальцяѕ
і такі розмови
можна почути в черзі до каси чи не в кожному магазині. Більшість покупців з тих
чи інших причин не вдається до балаканини з незнайомими людьми, але попри те
свідомо не купує продукції від «регіональних» виробників. Продавці ж кажуть, що
фінансово негативних наслідків від такого громадського «бойкоту» ще не відчули.
Хоч, своєю чергою, на деякі товари вже активно запроваджують акційні знижки, а
власники потужних маркетів уже поспішають заявити про лояльність і підтримку
народних спротивів чинній владі.
інформацію — в кожні... руки
— Наші
листівки з переліком торгових марок, за лаштунками яких ховається
власник-«регіонал», містяни в Івано-Франківську з рук висмикували, бо хотіли ще
й з родиною і сусідами поділитися, — розповіла одна з активісток — ініціаторів
виготовлення «буклетів ігнорування». — По дві листівки в одні руки довелося
давати. Тепер множимо, щоб кожен знав. Як кажуть, даємо інформацію у кожні
руки.
і нам до рук
потрапила невеличка кольорова листівка формату «10х14» з написом: «Не годуй
банду! Купуючи товари, або користуючись послугами цих торгових марок, ти
підтримуєш Партію регіонів та режим Януковича!» У центрі листівки — скарбничка
у вигляді свині зі знайомим «профілем», а навколо — понад три десятки торгових
марок, так звана територія несприйняття і бойкоту. Серед них — відомі горілчані
бренди «Олімп», «Плакучая ива», «Фляжка», «Prime» тощо, банківські установи
«Банк-Форум», «Брокбізнесбанк», «Ренесанс-Кредит», «Надра-Банк», «Megabank»..,
є й назви харчових продуктів — «Гаврилівські курчата», «Волошкове поле»,
«Родинна ковбаска», «М’ясна точка»,
«Верес» і т. д. Є мережа гіпермаркетів «Епіцентр», «Укртелеком» тощо.
Спостереження
показують, що «територія несприйняття» активно розширюється — з міст у села. А
колись жартівливий студентський вислів «що на думці — те в сумці» тепер, у часі
національного волевиявлення і боротьби, став одним з ефективних методів
спротиву і наповнився змістом Євромайдану.
Ігор Лазоришин http://www.galychyna.if.ua/publication/society/shcho-na-dumci-te-v-sumci/
|